Weather Channel Brutally Owns Breitbart

Even the US Weather Channels' editors can brutally own the internet's garbage vendors. A brand new segment calls out the climate change-denying reporting at Breitbart, and it's two minutes of burns.

Image: YouTube

Reporter Kait Parker posted a compelling video today that condemns the conservative website for misrepresenting her own climate report as well as climate change data in general.

"Last week, Breitbart-dot-com published a story claiming global warming is nothing but a scare, and global temperatures were actually falling," Parker says in her new video retort. "The problem is, they used a completely unrelated video about La Niña with my face in it to attempt to back their point."

Parker is referencing a now-famous Breitbart story titled "Global Temperatures Plunge. Icy Silence From Climate Alarmists" that was published last week. The story was riddled with errors and erroneous scientific data. But what made matters worse is that the US House Committee on Space, Science and Technology tweeted the story out as evidence of climate change denial.

The story alone wouldn't have been so bad — Breitbart's track record on science news is abysmal — but when the US House Committee tweeted out the link, it lent credibility to the story that it simply didn't deserve it. Scientists and politicians voiced their frustrations to no avail. And Parker defended her story with good old fashioned facts, helping climate change sceptics understand what's really happening to planet Earth as outlets like Breitbart mislead millions of readers.

Then, the Weather Channel launched an all-out assault against Breitbart News, and the lies they're spreading about climate change. The team published a line-by-line retort to the false Brietbart post titled explaining how they got the facts wrong.

The skewered climate change article is hardly the only one of its ilk to grace the pages of Breitbart.com, though. The conservative website has been promoting misinformation about climate change for years, having published shady science stories with headlines like, "Rebutting Climate Alarmists With Simple Facts", "Climate Change: The Hoax That Costs Us $4 Billion a Day" and "Climate Change: The Greatest-Ever Conspiracy Against The Taxpayer".

We reached out to Breitbart for comment on the takedown but had not heard back at time of writing.

Trending Stories Right Now